Forums
| Low Budget Chopper Build Forum :: Forums :: Chopper Techniek :: Projecten |
|
<< Previous thread | Next thread >> |
| BMW R80 Cafestijl | ||
| Ga naar pagina >> | |
|
Moderators: denn, Tom Tailor, kustombart, Pepe, Metalshaper
|
| Author | Post | ||
| MIOB |
| ||
![]() Registered Member #156 Joined: zaterdag 21 juni 2008 - 11:04:42Woonplaats: Utrecht Posts: 2269 | korte samenvatting tot nu toe...: mijn beauty (kuch) bij aanschaf: CORE_LAN17 en in korte tijd (moest rijlaar zijn voor de 4 weken veldwerk die bij mijn studie horen zodat ik daar meer vervoer dan alleen een fiets zou hebben) dit van gemaakt: CORE_LAN17 CORE_LAN17 Inmiddels zijn de uitlaten omwikkeld en heb ik een dun, leren zadel. Moet ik nog foto's van maken.... Ik 'heropen' dit topic omdat ik nu aardig wat met de motor gereden heb en ik hem nu verder wil afwerken en ideeen en tips daarbij altijd welkom zijn. De aandachtspunten: - volgens mij staat hij te arm, hij prutteld en ploft aardig en de spilternieuwe uitlaat vertoont na een kilometer of 500 absoluut geen enkel spoorteje van roet. Van binnen wat rooiig verkleurd, maar verder als nieuw. - Last van sterke resonanties rond de 2700-2800 rpm, zou te maken kunnen hebben met het volgende aandachtspunt: - deuk in de voorvelg (en nog geen andere kunnen vinden) - Tankdop lekt. Zou eigenlijk vervangen moeten worden, maar ik weet niet hoe deze vastzit aan de (epoxy) tank Wat ik nog wil veranderen: - accu. Ik weet niet hoe ik het moet oplossen, maar hij moet kleiner/beter weggewerkt/lager. Tips? - Luchtfilter. Ik wil de bovenkant van het luchhtfilterhuis( net voor de accu) vervangen door een zelf te maken RVS plaat waar ik een stukje van een hele grote lasbocht op las (10 cm) waar een 'open'luchtfilter op gaat - dradenshit wegwerken en onder de tank alles netjes maken. - tank netjes maken (nieuwe paintjob) - onderplaat lassen onder de kont en de kont strakker maken - voorspatbord aanpassen (tips?) - Kleppendeksels vervangen door het oude, ronde model. Ik had op de motorbeurs van Hardenberg al nieuwe, grotere, sproeiers meegenomen. Die zou ik kunnen proberen om te kijken hoe hij daarmee loopt, maar ik moet nog ene passend epijpsleutel vindne voor de bougies zodat ik de kleur daarvan kan controleren (ja, ik weet het, slecht, had ik allang moeten hebben) Maar afgezien van het los rammelen van mijn tanden en polsen op de korte hobbels ben ik tot nu toe uitermate tevreden. | ||
| Back to top |
| ||
| Sebastard |
| ||
El Mafioso![]() Registered Member #47 Joined: dinsdag 13 mei 2008 - 22:31:48Woonplaats: Next to Satan Posts: 1765 | het is denk ik ook wel mooi,om je uitlaat iets rechter omhoog te zetten,zodat ie evenwijdig loopt met de framebuis die onder je zittje eindigd.op die manier komt je achterwiel ook wat meer vrij,en dat ziet er tof uit,omdat je de achterwiel ophanging aan de andere kant hebt zitten. Ook geeft het een iets meer racey look,wat hij goed kan hebben. het is in principe ook niet zoveel werk,alleen het chroome gedeelte van je uitlaat iets verder buigen bij de bocht aan de onderkant. HardtailManiac Id quot circumiret, circumveniat. klik hier | ||
| Back to top | | ||
| MIOB |
| ||
![]() Registered Member #156 Joined: zaterdag 21 juni 2008 - 11:04:42Woonplaats: Utrecht Posts: 2269 | nee, dat zou veel te steil zijn in mijn ogen. Ik zou hem wel iets steile rkunnen zetten door het Y stuk van de uitlaat in de poot van de Y ook vats een knikje omhoog te laten maken, dat zou misschien nog wel wat zijn. | ||
| Back to top |
| ||
| MIOB |
| ||
![]() Registered Member #156 Joined: zaterdag 21 juni 2008 - 11:04:42Woonplaats: Utrecht Posts: 2269 | foto met zadeltje: CORE_LAN17 VAndaag ook toch maar een nieuw el cheapo luchtfilter besteld, zo'n rond, conisch ding. De bedoeling is dat ik de bovenkant van de airbox verwijder en vervang door een RVS plaat waar ik een klein stukje RVS lasbocht (10cm) op las zodat alles een beetje in een hoek naar achteren wijst. Maar ik vraag me nu toch af of ik toch niet beter filtertjes drect op de carbs kan zetten, akn ik een lagere accu zoeken en die op de plek van de airbox zetten. Over de accu gesproken, ik was bij de gamma, die hebben goedkope motoraccu. OK, ze zijn niet top, maar ze zijn wel echt goedkoop. Er was er daar 1 die wel geuvl moet w3orden, maar daarna definitief moet worden afgesloten, zit dus ook niet zo'n ontluchtingsgaatje op zaols bij een normale, bijvulbare, zuuraccu. Iemand enig idee of die accu op zijn zijkant gelegd kan worden? | ||
| Back to top |
| ||
| Sebastard |
| ||
El Mafioso![]() Registered Member #47 Joined: dinsdag 13 mei 2008 - 22:31:48Woonplaats: Next to Satan Posts: 1765 | voor zover ik weet kan je alleen gel accu's neerleggen,en die zijn erg duur. Mischien kan je eens informeren bij een scooterhandel,die plastice krengen hebben ook allemaal van die kleine accutjes,maar wel 12V (meestal) HardtailManiac Id quot circumiret, circumveniat. klik hier | ||
| Back to top | | ||
| Tom Tailor |
| ||
RAVEN![]() ![]() Registered Member #3 Joined: zondag 11 mei 2008 - 23:59:33Woonplaats: Leiden Posts: 2681 | Ik zou, om de looks aan de achterkant te verbetern, een extra buis lasse, beetje zoals dit: ( ik kan alleen niet tekenen, buiten andere dingen die ik niet kan... )CORE_LAN17 Damnant Quod Non Intellegunt | ||
| Back to top | | ||
| knogjärnet |
| ||
Goat among sheep![]() Registered Member #29 Joined: dinsdag 13 mei 2008 - 16:20:03Woonplaats: Nootdorp Posts: 1280 | gaag ding! NECROMANCER:Triumph 3TA 1967 vintage Chop HSV-650: Chopped XVS 650/Dragstar 1997 genius which failed is madness | ||
| Back to top | | ||
| knogjärnet |
| ||
Goat among sheep![]() Registered Member #29 Joined: dinsdag 13 mei 2008 - 16:20:03Woonplaats: Nootdorp Posts: 1280 | gaag ding! NECROMANCER:Triumph 3TA 1967 vintage Chop HSV-650: Chopped XVS 650/Dragstar 1997 genius which failed is madness | ||
| Back to top | | ||
| MIOB |
| ||
![]() Registered Member #156 Joined: zaterdag 21 juni 2008 - 11:04:42Woonplaats: Utrecht Posts: 2269 | @ Knog: Thanx @ TT, die snap ik niet helemaal. Je bedoeld 2 extra framebuizen als een sooort extra 'ondersteuning' van de kont? Ik zit er wle over te denken om een hugger voor het achterwiel te maken (da's zo'n minispatbord op de achterbrug zoals die se plastikfantastic bikes dat hebben) | ||
| Back to top |
| ||
| _gijs_ |
| ||
![]() Registered Member #35 Joined: dinsdag 13 mei 2008 - 18:05:41Posts: 1361 | niet doen, zo is ie lekekr puur en rauw, gewoon zo laten, | ||
| Back to top | | ||
| Ga naar pagina >> | |