Forums
| Low Budget Chopper Build Forum :: Forums :: Chopper Techniek :: Projecten |
|
<< Previous thread | Next thread >> |
| Suzuki SP370 funbike/cafeachtig | ||
| Ga naar pagina >> | |
|
Moderators: denn, Tom Tailor, kustombart, Pepe, Metalshaper
|
| Author | Post | ||
| MIOB |
| ||
![]() Registered Member #156 Joined: zaterdag 21 juni 2008 - 11:04:42Woonplaats: Utrecht Posts: 2269 | De titel zegt ongeveer al wat ik van plan ben met deze stapel onderdelen: CORE_LAN17 Er zitten nogal wat uitdagingen aan (6 volt, contactpunten, ontbrekende onderdelen als kabelboom en achtervbrug), maar dat maakt het niet per se minder leuk. Ik wildegraag een 1 of 2 pitter met kickstarter en luchtgekoeld, dat is iig vast gelukt. Ik heb niet echt uitgedacht staan wat ik verder precies wil, dat doe ik eigenlijk nooit van te voren. Ik heb al wel plannen voor de kont (met seatpipe) en achterlicht. Overigens heb ik nog mijn twijfel bij de carburateur, daar heb ik er nu 2 van, mooie Mikuni Vlakschijfcarbjes die ook wel heel goed op de BMW zouden kunnen.... De eerste uitdaging wordt nu om een kroonplaat en twee wielen te vinden zodat ik hem iig op zijn pootjes kan zetten om te zien of alles klopt. Er zitten vers gecoate velgen bij, dus met naven en spaken zou ik al een heel eind komen. | ||
| Back to top |
| ||
| floris |
| ||
![]() Registered Member #98 Joined: vrijdag 23 mei 2008 - 09:31:30Posts: 1970 | Leuk leuk!! Floris Velthuis Fotografie Klik hier Klik hier | ||
| Back to top | | ||
| scheffers |
| ||
In CAD past alles.![]() ![]() Registered Member #12 Joined: dinsdag 13 mei 2008 - 08:46:00Woonplaats: Tilburg Posts: 3259 | hahaha cool! kont.. seatpipe.... :)....... ik zal morgen m'n nieuwe projectje 's posten haha Scheffers' Blogfolio | ||
| Back to top |
| ||
| MIOB |
| ||
![]() Registered Member #156 Joined: zaterdag 21 juni 2008 - 11:04:42Woonplaats: Utrecht Posts: 2269 | Ja, ik dacht ik post het vast vzodat ik het idee vast gespuit heb voor jij met hetzelfde idee komt :p | ||
| Back to top |
| ||
| scheffers |
| ||
In CAD past alles.![]() ![]() Registered Member #12 Joined: dinsdag 13 mei 2008 - 08:46:00Woonplaats: Tilburg Posts: 3259 | mijn post in m'n XS topic was al gedaan voordat dit thread was geopend.... ik vind dus niet dat je zomaar iets met een kontje en een uitlaat enzo in cafestijl/funbike-dinges/ding mag bouwen! Scheffers' Blogfolio | ||
| Back to top |
| ||
| floris |
| ||
![]() Registered Member #98 Joined: vrijdag 23 mei 2008 - 09:31:30Posts: 1970 | gepatenteerd door Scheffers! haha Floris Velthuis Fotografie Klik hier Klik hier | ||
| Back to top | | ||
| MIOB |
| ||
![]() Registered Member #156 Joined: zaterdag 21 juni 2008 - 11:04:42Woonplaats: Utrecht Posts: 2269 | Hehe, mooi pech dan! Maar goed, ik heb eens wat beter gekeken, wat mij de eerste problemen gaat opleveren voor ik echt kna beginnen zijn de wielen, achterbrug en kroonplaat. Voor hij lekker op zijn wielen staan kan ik niet beginnen. Maar dat is gewoon ene kwestie van MP en Ebay in de gaten houden, hoewle die achterbrug nog redelijk lastig kan worden. Waar ik wta advies voor kan gebruiken: Het bok moet natuurlijk in het frame gehangen worden. De bouten die daarvoor nodig zijn zitten er natuurlijk niet bij. Ik zou dat kunnen oplossen door gewoon draadeinde te kunnen gebruiken lijkt mij, maar ik heb liever gewoon lange bouten. Wara vind ik die? Fabory? Leveren die aan particulieren? Verder wil ik mijn eigen stuurtje buigen. Gasbuis is lekker makkelijk, maar lijkt mij niet stevig genoeg, waar haal ik buis in de goede diamtere/van het juiste materiaal vandaan? | ||
| Back to top |
| ||
| Ortwin |
| ||
backyard-mechanic.blogspot.com![]() Registered Member #317 Joined: zaterdag 03 oktober 2009 - 21:46:18Woonplaats: Mill, NB Posts: 1688 | Ik ben gewoon binnengelopen bij een groothandel in de buurt die ook Fabory verkoopt. Dit gaat prima zolang je cash betaald. Ik heb een deal gemaakt waarbij ik extra telkosten betaal als ik geen volle doos afneem. Ik ga naar de Bruin Techniek maar die zitten helaas in het zuiden van Nederland Don't buy an image, Build one! | ||
| Back to top | | ||
| Broabaant |
| ||
![]() Registered Member #260 Joined: zaterdag 21 maart 2009 - 23:01:15Posts: 513 | Yeo, Fabory levert aan particulieren. Weet je wat voor draad erin gaat? Stuur/buis etc: infor van Metalshaper: in Elshout (jaha, het sconne Brabant) zit Van Delft, waar MS regelmatig zijn spullen koopt. Ben er zelf nog niet geweest, maar als ik MS goed heb begrepen verkopen zij ook aan particulieren en hebben ze veul spul. Succes. Live your life as an exclamation, not an explanation. | ||
| Back to top | | ||
| Erwin |
| ||
![]() Registered Member #20 Joined: dinsdag 13 mei 2008 - 12:23:05Woonplaats: Vasse Posts: 3672 | hoezo zou gasbuis niet sterk genoeg zijn voor een stuurtje? wat wil je er dan mee gaan doen? ik heb mijn T bar op het span gewoon van gelaste constructiebuis gelast en die trek je echt niet krom of stuk hoor, dus dan moet gasbuis (is volgens mij wat dikwandiger nog) al helemaal geen problemen opleveren... | ||
| Back to top | | ||
| Ga naar pagina >> | |