Forums
| Low Budget Chopper Build Forum :: Forums :: Chopper Techniek :: Projecten |
|
<< Previous thread | Next thread >> |
| Honda CJ 360 Brat Jabjobchop | ||
| Ga naar pagina >> | |
|
Moderators: denn, Tom Tailor, kustombart, Pepe, Metalshaper
|
| Author | Post | ||
| Tim |
| ||
![]() ![]() Registered Member #282 Joined: vrijdag 22 mei 2009 - 12:47:19Posts: 1997 | Ik heb voor peanuts een kwasi complete CJ 360 van '76 op de kop kunnen tikken, de cj is hetzelfde als de cb maar zonder elek.starter. Motor staat al jaren stil, maar zou in rijdende toestand zijn weg gezet. Carbs en voorste uitlaat bochten zijn er ook bij. CORE_LAN17 Dit wordt mijn eerste project en zoals de meeste achtertuinbouwers moet het dus ook cheap blijven. Het is een motor met kleine inhoud en perfect voor een bratstyle build dacht ik zo. De bedoeling is dat hij er zo gaat uitzien. CORE_LAN17 Huidig toestand (voor de een 21" wiel opgezet)CORE_LAN17 Wat er aan het frame moet gebeuren CORE_LAN17 Mijn huidige vragen zijn de volgende: 1. Is het te doen om die plaatstalen backbone te vervangen door een buis(met de nodige gussets)iemand ervaring? 2. Ik kan geen stijve buis vinden(dom tube) enkel ERW. Of is dit stijf genoeg? Als ik naar de ijzerboer ga en vraag achter DOM of naadloze buis spreek ik precies chinees. Misschien weet iemand een adres in het Antwerpese. Ik heb slechts een meter nodig voor de backbone. 3. Ik wou ook geen jig maken, door plaats gebrek, en weet niet of de downtube de nek zolang op plaats gaat kunnen houden. Wat denken jullie? 4. ipv de brug te verlengen, wat bij bratstyle amper gedaan wordt, wou ik het scharnier punt naar achter plaatsen. Dit verlaagt dan ook de achterkant en maakt hem ietsjes langer zonder een overdreven gerekt achterste te krijgen. Of zit ik hier fout? Ik wou dit doen in combinatie met kortere shocks. 5. De rails die de 2 achterste motor mounts houden wou ik choppen aan de bovenste mount. En dan een single tube naar de backbone maken die tussen de carb inlaat kelkjes door gaat. Zodat het tankje tot aan het zadel komt en niet op de seatrails moet rusten. Zo, dit zijn verlopig mijn vragen ivm het frame werk. Zoals jullie zien is er nog veel werk voor de boeg en is alle commentaar en input meer dan welkom. [ Edited zondag 20 september 2009 - 22:22:49 ] Honda 360 Japjobchop | ||
| Back to top | | ||
| Robke |
| ||
![]() Registered Member #147 Joined: donderdag 05 juni 2008 - 23:30:24Posts: 212 | succces!! Fijn hé, chroom met al dat wegenzout!! | ||
| Back to top | | ||
| floris |
| ||
![]() Registered Member #98 Joined: vrijdag 23 mei 2008 - 09:31:30Posts: 1970 | Leuk project en mooie basis Hier op het forum zit Sander die ook zo'n plaatstalen rug heeft vervangen door een eenvoudige backbone. Even zoeken tussen de projecten --> Shadow. edit: Klik hier Het moet dus wel kunnen Dat 21" voorwiel zou ik er lekker in laten zitten!! [ Edited donderdag 16 juli 2009 - 15:15:03 ] Floris Velthuis Fotografie Klik hier Klik hier | ||
| Back to top | | ||
| Plaag |
| ||
Het Grobbekuiken![]() Registered Member #187 Joined: vrijdag 22 augustus 2008 - 19:35:08Posts: 1118 | Booischotse Metalen in....je raadt het al: Booischot kan je wel aan naadloze buis helpen: Klik hier kijk bij stoombuis. KvdB | ||
| Back to top | | ||
| Tim |
| ||
![]() ![]() Registered Member #282 Joined: vrijdag 22 mei 2009 - 12:47:19Posts: 1997 | floris schreef ... Dat 21" voorwiel zou ik er lekker in laten zitten!! Ja, het heeft wel iets. Maar ik had graag wat dikkere bandjes alla firestone gestoken. Dat zal ik later nog wel eens uitmaken. Plaag schreef ... Booischotse Metalen in....je raadt het al: Booischot kan je wel aan naadloze buis helpen: Klik hier kijk bij stoombuis. Shit, dit is mijn vast ijzer adres!! En ik had het laatst nog gevraagd, ze wisten van niets! Er was wel iemand betonijzer aant slijpen (kon ik me herinneren omdat die met zo'n mega slijper tussen zijn benen in zijn marcelekke zonder bril of iets bezig was), misschien had ie me niet goed verstaan. Bedankt in ieder geval. Honda 360 Japjobchop | ||
| Back to top | | ||
| incastienen |
| ||
![]() ![]() Registered Member #27 Joined: dinsdag 13 mei 2008 - 15:45:38Woonplaats: nederweert Posts: 729 | een enorm ruig voorbeeld. SUcces | ||
| Back to top |
| ||
| Erwin |
| ||
![]() Registered Member #20 Joined: dinsdag 13 mei 2008 - 12:23:05Woonplaats: Vasse Posts: 3672 | als je even een stukkie hulp pijp onder de huidige backbone last die je frame stijf houdt, dan kun je zonder al te veel risico de backbone er tussen heen slijpen en vervangen . doe je het niet, dan gaat het misschien ook wel goed, maar misschien ook wel niet... kan goed zijn dat er wat spanning in het frame zit en dat die onbelast gelijk een andere positie in neemt wanneer je de boel los slijpt. schoks schuiner plaatsen betekend ook automatisch dat die ook een stuk stugger wordt. voor de rest: Succes; zijn leuke blokjes die CJ 360 | ||
| Back to top | | ||
| Tim |
| ||
![]() ![]() Registered Member #282 Joined: vrijdag 22 mei 2009 - 12:47:19Posts: 1997 | Erwin schreef ... als je even een stukkie hulp pijp onder de huidige backbone last die je frame stijf houdt, dan kun je zonder al te veel risico de backbone er tussen heen slijpen en vervangen . doe je het niet, dan gaat het misschien ook wel goed, maar misschien ook wel niet... kan goed zijn dat er wat spanning in het frame zit en dat die onbelast gelijk een andere positie in neemt wanneer je de boel los slijpt. schoks schuiner plaatsen betekend ook automatisch dat die ook een stuk stugger wordt. voor de rest: Succes; zijn leuke blokjes die CJ 360 Thanks, dat ik daar niet aan gedacht heb! Ik was wel van plan om het blok er in te hangen wanneer ik de backbone hoek ging bepalen, maar dan las ik op die stut pijp wel het hooste punt van het blok. Die downtube is ook echt brol, nog geen 2mm dik. Honda 360 Japjobchop | ||
| Back to top | | ||
| Pepe |
| ||
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ![]() ![]() ![]() Registered Member #19 Joined: dinsdag 13 mei 2008 - 12:17:24Woonplaats: Schiedam Posts: 3726 | Ziet er goed uit. Past hier helemaal tussen! Succes! Nunc est bibendum | ||
| Back to top | | ||
| kustombart |
| ||
kustombart![]() ![]() Registered Member #11 Joined: dinsdag 13 mei 2008 - 08:40:31Woonplaats: Arnhem Posts: 1011 | Je voorbeeld is goed en de plannen ook. Je voorbeeldfiets is wel wat anders dan de fiets die je hebt gekocht. Het Honda frame lijkt me ook wat fijner uitgevoers (dunnere buizen) dan het Yamaha frame. Past misschien niet helemaal in de bobber stijl? Als je echt die kant op wil, is het dan niet makkelijker om een SR te kopen? Je hoeft dan een stuk minder aan het frame te doen. Ben wel benieuwd wat je ervan gaat maken. Je plannen zijn ambitieus voor een eerste chop maar als je de lat niet hoog legt voor jezelf bereik je ook nooit Nirvana.... If it sounds too good to be true, it's probably too good to be true. www.kustombart.com | ||
| Back to top |
| ||
| Ga naar pagina >> | |